Kristianstads Vattenrike
Kristianstads Vattenriket är ett område
med fin och värdefull natur.
Här bor också många människor.
I Vattenriket arbetar man för att
använda mark och vatten
på ett sätt som inte förstör.
Samtidigt ska området vara
till nytta för såväl människor,
djur och växter.
Ett bra sätt att lära sig
mer om landskapet
är att själv åka ut i naturen.
I Vattenriket finns 20 besöksplatser.
Här kan man till exempel promenera
och skåda fågel från fågeltorn.
Det bästa sättet att upptäcka Vattenriket
är att börja på naturum.
Här finns personal,
utställning och aktiviteter
för barn och vuxna.
Klicka här för att läsa mer om naturum
