Naturum Vattenrike
Mitt i Kristianstad och samtidigt
mitt i naturen ligger naturum Vattenriket.
Naturum är ett spännande hus
som är byggt på pålar
vid Helgeåns strand.
I naturum finns kunnig personal
som berättar och svara på frågor.
Här finns en utställning som beskriver
Vattenriket i bild och text.
I det stora akvariet simmar fiskar
från Helge å och Hammarsjön.
Här finns också en restaurang
där man kan äta lunch och fika.
Naturum är öppet alla dagar klockan 11-17.
Storhelger håller vi stängt.
Måndag till fredag är det visning
av naturum klockan 11.30 och klockan 14.
Välkommen!
